090511: Pyssel


... verkar det inte hända så mycket i fandom-Sverige (om jag misstar mig - skicka ett mail!). Måhända laddas det upp för en enorm explosion av episk nördighet när sommaren anländer!

Själv har jag lagt ett fint pussel i helgen:



Om du också vill pyssla lite med Harry Potter kan du ju alltid lösa korsordet i posten nedan! På tal om pyssel och kreativitet så har det inkommit fint gensvar angående förslaget om en fic&art-del av SHPF. Jag behöver all hjälp jag kan få i denna fråga, så om du vill hjälpa mig att spåra konst av svenska Harry Potter-fans på nätet är det bara att hojta!

5 kommentarer:

Anonym sa...

SNYGGT! :D ...och det kom mig att tänka på mejlet jag glömt svara på, förlåt! Men det dröjer nog ett liiiitet tag till.

Elin sa...

Snyggligt! :D Jag tror inte att jag klart ett helt pussel i hela mitt liv...

De Buggarna Boggartarna har en ny låt uppe (på riktigt denna gång! Msp motarbetar mig). En svängig, svengelsk komposition. :D

Kristoffer sa...

Snyggt, och inte minst ambitiöst. (Jag klarar knappt disney-pussel bör tiilläggas.)

Troligtvis kommer det att komma lite nyheter från Göteborg efter helgen som kommer :D

SHPF sa...

Yay, nyheterna flödar in. :D Typ!

Ja du Elin, jag ska försöka jobba lite på hemsidan i helgen som kommer, och då kan förhoppningsvis det komma upp lite mer wrock också.

Stina sa...

Hej! jag och mina tre vänner har fått i uppgift att skriva om när filmer blir sensation. Jag ska skriva om Harry Potter som exempel och underar om ni skulle vilja svara på några frågor?

1. Vad tror du det var det som gjorde dig till ett Harry Potter-fan?
2. När och varför blev du ett fan?
3. Vad gör du som fan?
4. Har du någon gång köat vid en filmpremiär och i så fall hur länge?
5. Varför tror du att Harry Potter blev en sensation? (dvs att folk klär ut sig till karaktärerna, köar vid premiärer osv)
6. När du kom du först i kontakt med Harry Potter-serien?
7. Vad är det mest galna du har gjort som ett fan? Har du någon rolig erfarenhet/historia som du kan berätta om?
8. Påverkade det dig att vara ett fan och i så fall hur?

ni kan svara mig på: stina_s91@hotmail.com eller bara skriva svaren här.

Tack på förhand!