090807: Min quidditchutmaning!


090807
Den här dagen...

06:05'04
... den här tiden...

3...2...1...
börjar min kilometersamlande
QUIDDITCHUTMANING 2009!


Mm, dags att komma i form inför början av höstterminen på Hogwarts och därmed också quidditchsäsongen! Jag fick ett infall och bestämde mig för att från och med idag utmana mig själv och er läsare till en tre veckor lång kilometersamling!

Att göra: Räkna hur många kilometer du rör på dig (går, joggar, cyklar, simmar...) genom att ex. använda sig av det fiffiga verktyget Mät sträcka på kartor.eniro.se.

När: Dygnet runt från och med den 7 augusti till och med den 31 augusti (25 dagar).

Mål: Mina personliga mål kommer att vara att få bättre kondition (vilket bör förväntas av en Stockholm Starfighter), orka springa en mil (jämfört med min traditionella joggingrunda på 5km) och viktigast av allt: skapa sunda vanor.

Med start idag alltså. Uppdateringar från mitt håll kommer att komma var femte dag (den 11, 16, 21, 26 och 31 augusti) och det vore kul om någon annan hakade på eller åtminstone peppade mig lite. :D

3 kommentarer:

Elin sa...

Jag är på! :D Harry Potterkopplingen kan nog komma med lite välbehövlig motivation. :)

Go go go!

SHPF sa...

Det är bra Elin. Jag ska vinna över dig! ;P

Unna sa...

åh, jag vill också vara med .o varför ska jag ha en tå som inte få belastas? :(