091201: Elevhemstävlingen


SHPF har inte någon julkalender, vilket vore synd och skam om det inte var för att vi har kommit på något annat istället. I december kommer det att pågå en elevhemstävling på bloggen.

Reglerna för detta är ganska enkla. Ditt elevhem får poäng om:

1) du tipsar oss om en svensk Harry Potter fandom-nyhet
2) du gör något som det blir en SHPF-nyhet utav

Punkt 1 innebär alltså att du mejlar oss, lämnar en kommentar, eller på annat sätt gör oss uppmärksamma på att det finns något att skriva om. Dock så kommer inte Poffe och jag att få poäng till våra elevhem varje gång vi hittar något blogga om, hehe. Punkt 2 kan handla om allt mellan himmel och jord - du har stickat en elevhemshalsduk som du tar en bild på, du arrar en träff, du skriver en recension av Halvblodsprinsen på DVD... Ja, ni förstår. Sådant som vi brukar skriva om.

Låt kampen om elevhemspokalen börja!

8 kommentarer:

SHPF sa...

Kan ju bara tillägga att de här reglerna antagligen kommer att behöva finslipas längs resans gång, men eftersom det inte är på blodigt allvar (var det ett "VA?!?!" jag hörde från Slytherin och Gryffindor?) så gör det inte så mycket. :)

Kristoffer sa...

jag kan ju säga att jag taggade Slytherin i Fefo's julkalender för att det hela är just om den slytheriniga sidan av HP och inte för att jag var egoistisk :P

SHPF sa...

Fast frågan är om du inte istället ska tagga det elevhem som författaren/na tillhör? För om jag målar 20 fanartbilder av Cho Chang (varför jag nu skulle vilja göra det) så känns det lite orättvist att Ravenclaw ska få poäng för det, när det snarare är den som skapar som borde få det. Eller? =)

Anonym sa...

Lite småcoolt ju! :D För övrigt vill jag bara tipsa om att den nya versionen av Quidditch genom tiderna och vidunder kommit till SF-bokhandeln (åtminstone i Göteborg). 90kr/st och riktigt härliga. Tjockare, lite större och med större textstorlek. ^^ Själv föredrar jag den nya vidunder före den gamla röda. (orkar inte skriva de engelska titlarna, men de är på engelska).

Nessí sa...

Nu måste man ju göra något för Gryffindor. Även om vi kanske inte är så många så tänker vi gå in med huvudet högt och göra vårt bästa (och vinna såklart, vilket betyder att du hörde ett VA!?!? ;) )

Elin sa...

Cool idé! :D En fråga bara. Om man har en träff, blir det en poäng per deltagare då? Hur gör man om en en deltagare inte vet vilket elevhem den tillhör? Blir det en poäng till alla elevhem då? Eller ingen alls?

Magnus sa...

Åh! Jag vill ha poäng till underbara Hufflepuff! :D Om nu min HP-nyhet är klar till jul :o

SHPF sa...

Elin, det blir svårt med träffarna, eftersom man inte i förväg vet hur många som kommer, och vi helst vill skriva om saker innan de händer. Om det är en eller två personer som tar initiativ till träffen så kan de få poäng, men i så fall ska det tydligt framgå någonstans... Annars får bara den som tipsar poäng.

Ja, detta blir visst hur godtyckligt som helst. x)