091224: Julbalen 2009


Så här på julaftons morgon kan ni läsa om Lovisas upplevelse av Julbalen i Karlstad, och vilket betyg hon i slutändan ger helgen. Kanske inte den mest traditionella redogörelsen över ett Harry Potter-event, men väl så sanningsenlig.

Jag tänkte att jag äntligen ska skriva hur helgen i Karlstad var och hur bra på en skala Harry Potter- eventet "Julbal 2009", var. Jag kan säga att det var otroligt kul och trevligt, precis som varje Harry Potter-event. Jag (Loja) och Hanna (Lollan L) åkte till Karlstad redan på fredagen eftersom det blev strul men något som jag aldrig förstod. Bussresan tog fyra timmar och jag som hatar att åka buss dog några gånger.

När vi äntligen var framme sprang jag och Hanna runt i centrum ett tag, bland annat i en nyare galleria som heter "Mitt i centrum", jättegulligt namn ju! Efter någon timme mötte vi Hannah Potter och efter ett besök på Konsum där vi köpte middag åkte vi hem till henne där vi sov, Kajsa (RM) var också med. Vi hade en rolig kväll, de andra bakade en kladdkaka och vi såg på någon dålig ungdomsfilm som jag inte kommer ihåg vad den heter, men den var rolig ändå! Vi gick och la oss ganska tidigt eftersom vi skulle upp tidigt ("REDAN" KLOCKAN TIO!)

När vi gick upp var alla döda och vi var tvungna att snabbt fixa allt. Sedan sprang vi till bussen, åkte till fritidsgården där eventet skulle hållas. Vi väntade på Freja (Minih) och en till som jag aldrig träffat förut och inte kommer ihåg vad han hette. Förlåt! Sedan gick vi och handlade MASSOR med läsk och frukost. När alla andra kom satt vi och pratade och lärde känna de vi inte träffat innan, det var väldigt trevligt. Efter ett tag beställde vi mat (pizza) med eftersom jag inte äter varken kött eller ost så tog jag pizzabröd, det var gotttttt!

Kvällen bestod inte av så mycket dans som jag räknat och hoppats på (hade tagit med mig min fina klänning, ju), men det var väldigt trevligt ändå och vi körde bland annat lekar som "Hogwartsmaffia", "Jag har aldrig...", och självklart älskade "fotleken"! De flesta var uppe till runt fem och sedan gick folk och la sig. Eftersom jag och Hanna hade kommit tidigare hade vi snappat åt oss soffan "Mohahahahahahahahahaha!"

Dagen efter blev lite mer Maffia och sedan åkte vi in till centrum och tog bussen hem. Väldigt trevligt indeed1 Men bussresan hem var HEMSK! Och juste... På T-centralen gick vi av och jag hade inte tvättat mig ordentligt och hade äckligt hår, smutsiga kläder och kände mig skabbig. Då sa jag till Hanna "Jag känner mig alldeles för skabb". Vid tunnelbanan skildes vi åt när vi skulle på olika perronger och när jag satt och väntade på mitt tåg lyckades en 30-årig utlänning prata med mig på engelska och frågade mig en massa saker. "You look lovley, I want to be your friend". Jätteläskigt...

HELGENS SKADOR; 1: Lyckades slita upp nagelbandet så att jag började blöda, det är nog fortfarande blod på tröskeln och jag har ont i lilltån...): 2: Lyckades göra något så nu har jag ett stor blåmärke på armen D: - En och annan snubbel, bita sig själv och det gamla vanliga...

Helgen får 8 av 10 och var värd de drygt 600 spänn som försvann ur sparkassan till London. amatorenlovisa.blogg.se
Tack till Lovisa, och poäng till Hufflepuff!

Inga kommentarer: