100102: Vilka är ni?


Jag brukar sitta och fundera på vilka ni läsare är. Några utav er känner jag, men de flesta inte. Som bloggägare har jag tillgång till Google Analytics, där det bland annat finns ungefärliga uppgifter om var någonstans SHPFs läsare befinner sig. När det nu är ett nytt år tänkte jag dela med mig av en topp-10 lista över de platser där flest SHPFare nördade under 2009:

1. Stockholm
2. Östersund
3. Göteborg
4. Linköping
5. Uppsala
6. Södertälje
7. Växjö
8. Borlänge
9. Grums
10. Lund

Dessa orter belönas härmed med Svenska Harry Potter-fans nördsigill. Nu får ni gärna lämna en kommentar och säga hej, oavsett om ert samhälle platsade på listan eller ej!

22 kommentarer:

Anna sa...

Mig känner du ju. ;) Wrockare och Hufflare från Borlänge, hej hej!

Magnus sa...

Hejhej! :D Hufflar-Mat-Magnus här ;)

Oskar sa...

Åh nu blev jag besviken över att Ulricehamn inte är med på topp-listan :(

Siri sa...

Åh då är jag inte ensam i S-tälje! :D

SHPF sa...

Hej Anna och Magnus! Huffle love! :)

@ Oskar: Aha! Nu vet jag alltså var TSFH håller till!

@ Siri: Nix pix. Så någon lär bli glad om de ser din instickade lyktstolpe. När kommer det fler, förresten?

Anonym sa...

Vickan från västkustens huvudstad :D

Josefine sa...

Oj Jag blir förvånad att Linköping placerar sig så högt upp, jag ser då inte så ofta ngra Hpnördar häromkring, men dom kasnke är bra på att gömma sig^^ O andra sidan hålelr jag ju mest till i Norrköping nuförtiden o där finns det lite nördar också :)
Jag är Josefine som På expecto Patronum måalde Grävlingen Helga på våran Hufflepuff banderoll.

elin sa...

WOHO, Stockholm representerar! Jag heter Elin och du känner mig :p

Madame Suede sa...

som jag trodde, Umeå är inte med på listan. Inte konstigt att man känner sig ensam här :P

SHPF sa...

Hej Vickan och Elin! :D

@ Josefine: Hoppas att någon Linköpare träder fram här snart då, så att du får veta vilka de är!

@ Madam Suede: Umeå är faktiskt #13, inte illa pinkat om du frågar mig. Vill förresten väldigt gärna åka till Umeå, det verkar fint.

Johanna sa...

Johanna från lilla Strängnäs är jag. ^^

Siri sa...

Maria: Fler stickningar kommer upp så fort jag har fått tag på garn, förhoppningsvis i början av Februari! :D

Chidney sa...

Vad stolt man blir när Växjö är med på listan. Och på det heliga talet sju, dessutom!

Chidney/Caroline här, Hufflare och växjöhoggare ^^

Kristoffer sa...

Oj, även jag blir förvånad och riktigt stolt att våra läsare faktiskt är så spridda!

Och även jag kommer från goa Göteborg, vilket kompenserar ganska bra med Maria från Stockholm :P

Emma sa...

Oh yeah, Östersund baby :D

Jag heter Emma och du känner mig :) Jag har sovit på ditt golv!

Pygmépuff sa...

Hej :) Jag kommer från Göteborg och heter Freja.

SHPF sa...

@ Johanna: Sörmland är också fint, jag gillar't!

@ Chid: Det tycker jag att du ska vara stolt över! Det vet vi ju att ni sitter där och ugglar (hoho) hela dagarna.

@ Emma: Ja, många Ö-sund beetchez har sovit på mitt golv. :P

@ Poffe: Jag vet! Västkust och östkust, pojke och flicka... Är vi representativa på något annat sätt, månntro?

@ Pygmépuff: Hej hej, Freja!

Rävöra sa...

GO LINKÖPING :D

Felix sa...

Hejhej, hälsningar från Felix, trollkarlsskolan.se i Uppsala:)

Malin Lilian sa...

Haha, Östersund på 2:a plats. Grymt jobbat alla JämtNördar! Hihi, Maria föresten, det var ju jag som körde bilen när du var här på besök. ;P

Kram

Nessí sa...

YEAAY! Tiondeplats för vår fina stad Lund :)

MalinW sa...

Hoho, gbg här med ^^