100611: Harry Potter Experience X


Den tionde (omg!) upplagan av konventet Harry Potter Experience går av stapeln den 22-25 september. De första dagarna är reserverade för skolklasser, men lördagen den 25 september kan vem som vill komma dit kl. 10-16 och nörda loss i Hogwartsmiljö - helst utklädd, så klart!

Förutom att mingla med häxor och trollkarlar håller flera professorer i olika lektioner, så som vård av magiska djur, Harry Potter-kunskap, talmagi och cirkuskonster.

Platsen är Stora Tuna Prostgård i Borlänge och det hela är gratis med undantag för materialkostnader om du vill tillverka din egna trollstav eller marodörkarta.

4 kommentarer:

Karolina sa...

När flyttades HP-Experience från Västerås?

SHPF sa...

Utan att ha en säker källa kan jag säga att det var i Västerås 2001 pch 2002 och jag är även ganska säker på att det har varit i dalarna sedan 2005/2006.
Som sagt, jag är inte säker, rätta mig om jag har fel!

Anonym sa...

JAAAAA VAD COOLT!!!! Har missat det varje år men haft lite koll på det. oooh, vad jag vill vill vill vill VILL!!!!

Anonym sa...

Jag var på Harry Potter Experience i Västerås, och det var 2005 eller 2006. Jag undrar också när de flyttade, och varför? :s