100831: Planer inom fandomen


Ja, nu börjar folk ta fram almanackorna igen (mest kanske tack vare skola och jobb) och detta gör att folk börjar fundera på fanmdomens kalender. Vad händer nästa sommar? Ska du fixa något?

Arrangörerna bakom Victory Wrocks som var nu i maj funderar på att ha en julbal i början av januari 2011 (någon gång mellan 1-7 har jag hört) och undrar om det finns intresse för detta. Skriv i kommentarerna här nedanför eller ta kotakt med dem så att de får veta!

Även tre tjejer från Skåne planerar inför nästa sommar. De har planer på ett konvent med Quidditch i någon form. De ska kolla upp lokaler, men som det ser ut nu så blir det antingen i Kalmar eller på Öland i juni 2011. Mer info finns på deras hemsida. Även de vill ha visat intresse så att det vet att de kan satsa!

Sen går det också rykten om att Quidditch-SM kommer att återuppstå sommaren 2011, fast med andra arrangörer i troligtvis Salem strax utanför Stockholm. Ett flertal spelar planerar även att skriva en officiell regelbok inför detta, men än är allt bara planer.

Inget spikat ännu, men vi på SHPF tycker att Fandomens kalender ser helt klart lovande ut!

4 kommentarer:

Josefine sa...

Jag tycker alla planer låter bra, och kommer gärna på dem om de blir av! :D Men jag undrar lite vad som innebär Julbal, tänker ni bara dans, eller wrock och andra aktiviter också?

Nessí sa...

Rättelse "tre tjejer från Skåne" - Det är bara jag som e skåning. Annie är ifrån Kalmar och Malin är Östersundare men bosatt på Öland om jag minns rätt!

Emma sa...

Quidditch är alltid Awesome! :D julbal låter också toppen. Jag funderar på om vi som ett HPfandom har förmågan att samla ihop pch göra något för Pakistan... Kommer kanske på en idé om detta inom en snar framtid...

Textlabbet. sa...

Håller med Nessi, nog för att min pappa är född i skåne är inte jag skåning, en Jämtnörd som vandrat långa vägen ner till Öland.

Håller med Emma ockå att man borde göra något för Pakistan, eller hjälpa någon miljöorganisation.